De laatste kilometers

19 juli 2018 - Windhoek, Namibië

De laatste kilometer

17 t/m 20 juli Nog één dag te gaan. Op naar de laatste campsite in het natuurpark Erindi. Een luxe campsite met privé douche. Voordat we de zaak opbouwen eerst nog een mooie gamedrive gemaakt. Voor de laatste maal kans op het spotten van de bekende Afrikaanse dieren. Giraffen in overvloed. Springbokken nog meer, evenals gnoe's, spiesbokken, zebra's maar ook nog een primeur tw een Nyala ook een soort antiloop. Helaas geen olifanten of leeuwen meer gezien.
Lekker voor de laatste keer gebraaid en bij het kampvuur gezeten. Laatste keer het trapje op om te gaan slapen in de daktentjes. Heerlijk. Laatste dag is aangebroken.

Terug naar onze startplaats windhoek. Onderweg nog een houtsnijmarkt bezocht waarbij we bijna in elke kraam werden ontvangen als vrienden. Gert-Jan en Ingrid konden erg goed afdingen en kochten iets wat begon bij 400 Namibische dollars voor 170! Zijn we gewend in Marokko zeiden ze. Dat hoort er gewoon bij. De laatste 70 kilometer naar Casa Piccolo volgde. Hier alle spullen uitgeladen en een lekker pilsje gedronken op de goede afloop.

De mannen zijn de auto in gaan leveren en natuurlijk goedgekeurd omdat we er geen enkel risico mee hebben genomen dus onbeschadigd. Totaal 4992 kilometer afgelegd waarbij ongeveer 3000 kilometer over zand en gravelwegen. Het laatste verhaal schrijven we als we terug zijn in het warme Holland. Hier hebben we ongeveer dezelfde temperaturen, hoogste dag temperatuur 34 graden laagste nachttemperatuur 4 graden. Dat is wel een verschil maar het is hier wel winter! Tot zaterdag.

1. Bep Ardon:
    19 juli 2018
    Bedankt voor jullie mooie verhalen. Goede terugreis en tot volgend jaar😄😄😄
  2. M. van Dueren den Hollander:
    19 juli 2018
    Wat een mooie foto's weer! Nog heel even genieten van de Afrikaanse zon en dan terug naar de nederlandse zon! Jullie krijgen het hier niet koud de komende dagen! Het is erg droog hier en echt zomer!!! Ik wens jullie nog een bijzonder mooie dag toe en alvast een hele goede terugreis toegewenst door Mija
  3. EDWIN KAMOEN:
    19 juli 2018
    De tijd gaat wel snel als je het naar je zin hebt. Alvast een goede reis terug. Geniet er maar van in Afrika
  4. Elly noordink:
    19 juli 2018
    Weer van jullie verhalen en foto's genoten.
    Nog een fijne dag en goede thuisreis toegewenst
    Groetjes
  5. Belinda:
    19 juli 2018
    Het was erg leuk jullie avonturen te volgen. Goede terugreis!
  6. Jaap & Maaike:
    19 juli 2018
    Terugreis alweer. Nog even en het is allemaal weer een herinnering, maar wel een hele bijzondere, die je altijd bij je houdt.
  7. Nel:
    19 juli 2018
    En dan is het weer voorbij die prachtige vakantie van jullie....een heel veilige terug reis naar ons Brabant en ons Klundert...tot gauw.
  8. L.Geleijns.:
    20 juli 2018
    Bedankt voor de mooie verhalen. Wat gaat zo'n vakantie snel. Een goeie vlucht en weer gezond terug. Groetjes Henny en Leo.