Voorbereidingen

29 april 2018 - Klundert, Nederland

Nog 8 weekjes en dan hopen we weer te beginnen aan een nieuwe rondreis. Weer naar Namibië en Botswana. Alweer zullen jullie je af vragen wellicht, maar deze landen zijn zo groot en soms zo  onherbergzaam en er is zoveel te zien dus dat is zeker de reden dat we weer hier naar terugkeren. En dat het een compleet andere reis ga​at worden blijkt wel dat we maar 3 x op dezelfde camping verblijven. Ook de gebieden die we zullen bezoeken zijn grotendeels nieuw. Zo hopen we de Kalahari woestijn in Botswana te doorkruisen, waar we hopen wat luipaarden en leeuwen te spotten. Ook de Caprivistrook in Namibië zullen we doorrijden om zo richting het bekende Etosha NP te gaan. Maar ook hier zullen we een nieuw gedeelte bezoeken om zo verder te trekken richting het bijna onherbergzame noordwesten van Namibië waar de authentieke stammen zoals de Himba's nog steeds in primitieve omstandigheden leven. Het voordeel van deze voorbereidingen is dat het bijna automatisch gaat. Met hulp van de aantekeningen van de reis van 2015 kan het bijna alleen maar beter en eenvoudiger worden. We vertrekken wel wat later als in 2015, dus het is daar dan winter. Er wordt overigens geen sneeuw verwacht, maar de winter is daar erg droog met temperaturen overdag van ongeveer 25 graden en in de nacht kan het afkoelen, zeker in de woestijn gebieden, tot een graadje of 6. De vouchers voor Botswana zijn inmiddels binnen, de auto is gereserveerd en het wachten is nu nog op de vouchers van de campsites in Namibië. Ons ondersteunend reisbureau: https://www.selfdrive4x4.com/​   zal dit zeker ruim op tijd geregeld hebben. Het is nog niet zover, maar de tijd gaat snel en voorbereiden van een reis geeft altijd veel plezier!

1. Henk&Miep:
    29 april 2018
    Miep en ik wensen jullie veel plezier bij de negerts😄. Kijk uit voor overstekende zebra's en ander wild gedierte. T'lijkt ons in ieder geval weer een prachtig avontuur wat jullie tegemoet gaan. Sterkte met de voorbereiding( en neem een klein reishengeltje mee)🎣😄
  2. Nel:
    29 april 2018
    De tijd gaat zeker snel nog 8 weken voorpret en dan........dan gaan ze.
  3. Marcel Terlouw:
    30 april 2018
    Geniet en heel weer terug!
  4. Erwin en Janet:
    7 mei 2018
    Vraagje: waarom gaan jullie van AMS via Windsor, Colorado, Verenigde Staten naar Botswana? Wij gaan 21/6 tot 10/7 19 dgn SA and Botswana
    Veel plezier Erwin en Janet
  5. Willem:
    7 mei 2018
    Dat is niet helmaal goed gegaan denk ik. Nee hoor we vliegen met SAA van AmsterdamAmsterdam via Johannesburg naar Windhoek.