Afsluiting Afrikareis 2018

23 juli 2018 - Schiphol, Nederland

Een laatste avond doorgebracht in Windhoek en weer lekker gegeten bij Joe’s Beerhouse. Wat een apart restaurant is dat toch! Bovendien voor Hollandse begrippen goedkoop! Lekker geslapen en alles ingepakt en dan wachten tot we worden opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht. Allemaal top geregeld!

Dan eerst vliegen naar Johannesburg, daarna naar München en tenslotte het laatste stukje naar Amsterdam. Een van de redenen van deze route is dat we vliegen met South African Airways en die hebben een standaard beenruimte van 86 cm en dat is voor Willem en Gert-Jan best prettig. Wel vaak de bekende veiligheidscontroles die soms best veel tijd kosten, maar verder geen probleem opleveren. Nog even wat souvenirs gekocht op het vliegveld van Johannesburg en toen de lange vlucht naar München. Toch af en toe tussen de maaltijden door wat hazeslaapjes kunnen doen. In Amsterdam aangekomen konden we bijna gelijk onze bagage ophalen en richting uitgang gaan. Daar stonden naaste familieleden ons op te wachten. Heel leuk weerzien. Nog even wat gedronken en een lekker cakeje gegeten en dan kwam het moment dat toch ieder zijns weegs moest gaan.

Gemengde gevoelens hierbij. Jammer dat de vakantie voorbij is, maar toch ook weer blij terug te zijn.

Na 2015 was het ook deze keer een prachtige en onvergetelijke vakantie. Erg gezellig, veel gelachen, verschrikkelijk veel gezien, lekker gegeten zowel “buitenshuis” als alle zelfgemaakte maaltijden, cultuurgesnoven, stof gehapt, honderden kilometers wasbordwegdek gereden, samen ruim 3000 foto’s gemaakt en 4 uur film, op mooie toiletten gezeten maar ook boven simpele gaten in de grond gehangen, lekker links gereden en nog veel meer.

Dank voor het lezen van dit blog, wanneer we WIFI hadden vonden wij het leuk de reacties te lezen, maar de WIFI was soms bedroevend slecht. Tekst lukte nog wel maar de foto’s lukte soms pas na vele pogingen. Dank Ingrid voor je geduld!

We hebben deze avontuurlijke reis helemaal zelfstandig georganiseerd en gereden,  en in goed overleg samengesteld door https://www.selfdrive4x4.com. Je hoort wel eens dat je besmet raakt met een bepaald virus, welnu het Afrika virus lijkt ons besmet te hebben.

Dit was het laatste verhaal van deze ook weer onvergetelijk belevenis!

Gert-Jan, Ingrid, Adri en Willem