De laatste dagen

23 mei 2023 - Windhoek, Namibië

Nog onder de indruk van de zeer primitieve leefwijze van de SAN, was het weer tijd om te vertrekken, maar niet eerder dan dat er hartelijk afscheid werd genomen en nog enkele foto’s 📷 zijn gemaakt, vooral van de mannen. Deze zijn heel klein in verhouding tot Gert-Jan en Willem. Maar goed dan eindelijk op weg.

Een lang gravelpad lag voor ons, van ongeveer 70 kilometer voordat we weer op asfalt kwamen. Onderweg op het gravelpad was nog net een ongeluk gebeurd en als eerste erbij gestopt. Gelukkig mankeerden de mensen niets. Nog een lolly 🍭 gegeven aan het kleine meisje.

Het was een lange rit naar het Nationale park Waterberg. Willem en Adri waren hier al eerder geweest, maar het was behoorlijk veranderd. Wel heel mooi geworden met prachtige plaatsen en een privé sanitair gedeelte. Oké, er was geen elektriciteit ⚡️ en geen WiFi, maar wel een klein zwembadje en je kon en mocht er gewoon wandelen. Gert-Jan en Ingrid hebben een route gelopen en stonden op een kleine 15 meter van een aantal Kudu’s. Alleen in het verderop gelegen restaurant was WiFi dus vandaar dat het vorige verhaal gepubliceerd kon worden, (met heel veel moeite).

Voor de namiddag hadden we een “Rhino drive” geboekt. We dachten dat we dit zouden doen boven op de Waterberg, maar we bleven gewoon beneden. Na een kwartiertje weinig gezien te hebben, begonnen verschillende dieren zich toch te tonen, waaronder een schitterende giraffen 🦒 familie. Met een kleintje van ongeveer 1 maand. Ook natuurlijk de altijd en overal aanwezige spiesbokken en impala’s. Verschillende grote vogels onder andere de secretarisvogel, maar dan vliegend.

Ineens stuiten we op de Rhino’s🦏, 3 stuks. De ranger stopte en tot onze grote verbazing mochten we uitstappen. Ook 2 security officers liepen rond. Zo konden we ze naar hartelust fotograferen 📷 en filmen 🎦 . Wat een imposante dieren zijn dit ook. Voor de kenners het waren White Rhino’s. Daarna gingen we op zoek naar nog een ander paar. Een moeder met een kleintje. Ook hier stapten we uit en gingen er naar op zoek . Na een korte wandeling zagen we ze en ook hier was het maken van foto’s niet moeilijk want ze stonden op ongeveer 10 meter afstand. Ook hier een security officier erbij en die zag dat de 2 naar de dichtbijgelegen waterhole gingen. Wij natuurlijk mee. Bij de waterhole nog mooie opnames kunnen maken van de in de modder wentelende neushoorns 🦏 . Wat een gamedrive was dit zeg, onbeschrijfelijk mooi.

Geheel voldaan terug naar de campsite. Ingrid bereidde weer een heerlijke maaltijd. Toen we zaten te eten hoorde we geritsel en wat zagen we een groot stekelvarken of te wel een Porcupine. Nog nooit in het echt gezien. Toch nog mooi op de film kunnen krijgen. Lekker gaan slapen 💤 en na een goede nachtrust op weg naar onze start- en eindbestemming hier in Namibië te weten Casa Piccolo te Windhoek. Vanavond als afsluiting toch nog een keertje naar dat fantastische restaurant Joes Beerhouse. Dit was het voorlaatste verslag. We hopen dat jullie genoten hebben van onze avonturen. Wij waardeerden de reacties zeer.

Groeten van INGJADWI

1. Bep:
    23 mei 2023
    Goedereis terug en bedankt voor jullie mooie reisverslagen.
  2. Mija:
    23 mei 2023
    Jammer denk ik dat het jullie laatste vakantiedagen daar zijn. Ook jammer dat ik de foto's ( de laatste) niet kan bekijken.( openen)
    Geniet nog van de komende dagen!
  3. Ingrid:
    23 mei 2023
    Hoi Mija, zou vragen heb geduld. De foto’s zijn lang niet gesynchroniseerd. Misschien heeft het daar mee te maken. Groetjes
  4. Mija:
    23 mei 2023
    Prima ingrid, ik wacht het gewoon af.
  5. Arnout Barel:
    23 mei 2023
    Weer een prachtig reisverhaal alvast een hele goede terugreis gewenst en tot snel
    Groetjes Arnout
  6. Eka:
    23 mei 2023
    Geniet er nog even van. Hier kan je de broertjes en zusjes bewonderen i de ZOO.
  7. Marcel Jansen:
    23 mei 2023
    Weer een mooie belevenis. Allen een goeie reis naar huis!!
  8. Hans Schoelink:
    23 mei 2023
    Top ervaringen. Die pak niemand jullie af!
  9. Corry van Dam:
    23 mei 2023
    Hartelijk dank dat ik mee mocht genieten van de verhalen van jullie mooie reis, allen goede reis terug.
  10. Willem:
    23 mei 2023
    Weer een heerlijk verhaal en voor straks een hele goede terug reis met z'n 4en.😘😘
  11. Ingrid:
    Dank je wel 😘😘
  12. Robert Passier:
    23 mei 2023
    Wat een geweldige reis en verhalen! Geniet van Joes Beerhouse. Gaat het om het eten of om het bier 😉?
  13. Ingrid:
    Hoi Robert, het gaat om beiden 😋🤪
  14. Jaap en Maaike:
    23 mei 2023
    Helemaal ondergedompeld in de keukenverbouwing heb ik niet eens gereageerd op het vorige reisverslag. Wat een verschillende werelden zijn er toch. Vastgeroest thuis of op je werk, in een bepaalde omgeving, tunnelvisie, een probleem waar je niet uitkomt. Het kan allemaal. En als contrast die enorme vrijheid en ruimte die jullie ervaren in Afrika. Fantastisch en fijn om te lezen. Ik voel er iets van mee.
    Kom weer wel thuis: een voorspoedige thuisreis!
  15. Cor.:
    23 mei 2023
    Weer een geweldig verhaal/belevenis en schitterende foto's.
    Geniet nog van de laatste vakantiedagen.
  16. Jack van Rijswijk:
    23 mei 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie weer gemaakt , en leuk al die verhalen en mooie foto’s
    Geniet er nog ff van .
    Gr van ons 👋🏻😉😘
  17. Freek &Cora:
    23 mei 2023
    “ Hoe maak je iemand jaloers ?”
    Mooie plaatjes geschoten, geweldige geschreven. Wij hebben een mee beleeft via ‘ de binnen kant van onze ogen’.
    Geniet van de laatste dagen en alvast een voorspoedige terug reis.😉👊🏻
  18. Wim & Ria:
    23 mei 2023
    Dankjewel voor het reisverhaal met de foto's van jullie fantastische trip. De terugreis-dagen maken ook deel uit van de vakantie. Minder avontuurlijk, maar geniet er van.
    Groetjes
  19. Elly:
    23 mei 2023
    Goede reis terug. Mooi dat we konden meegenieten van jullie reis.
  20. Marjolein:
    24 mei 2023
    Mooi reisverslag weer. Jullie komen straks terug in een andere wereld. We wensen jullie een goed afscheid aldaar en een fijne terug reis. Trek maar iets warm aan.
  21. Maaike Crezee:
    24 mei 2023
    Wat hebben jullie en wij genoten die foto's zooooo moooooiiii en de verhalen niet minder wij wensen jullie een goede en gezonde reis terug naar huis nogmaals Dank allemaal Lieve Grt Maaike
  22. Petra Grootenboer:
    24 mei 2023
    Enorm genoten van jullie reisverslagen en prachtige foto's. Geweldig om zó mee te kunnen genieten. Alsof ik er een beetje bij was op deze manier. Dank jullie wel 🙏
    Ik wens jullie een goede reis terug ❣😘
  23. Mechelien:
    24 mei 2023
    Bedankt dat ik heb mee mogen lezen en kijken van jullie Afrika reis, wat een belevenis.
    Goede reis terug.
  24. Con en lilian van rijswijk:
    25 mei 2023
    Het zit er weer op .
    Mooie reisverslag 👍😉zus en zwager.
    Goede reis terug .
    Gr van ons 🙋‍♂️🙋‍♀️