Richting Noord Namibië

19 mei 2023 - Ngepi Camp, Namibië

Na een lange rit, zonder bekeuringen😂😂, aangekomen nabij Rundu in een mooie Lodge genaamd N’Kwazi gelegen aan de Kavango rivier en dat is hier de grens tussen Namibië en Angola. Hier hadden we twee mooie huisjes en hebben hier heerlijk warm gegeten, dus niet gebraaid. Volgende dag weer op pad naar weer een fantastische campsite te weten NGepi.

Deze ligt ook aan de Kavangorivier die bevolkt wordt door vele 🦛 of te wel hippo’s. Wat een lawaai kunnen die beesten maken. Aan de overkant zagen we ook geregeld wat dieren lopen dus het blijft interessant. Op deze campsite konden we diverse excursies boeken en hebben gekozen voor een Sunset cruise. Lekker relaxed op het water, tenminste dat dachten we. Eerst de hippo’s 🦛 van dichtbij bekeken en daarna, we geloofden onze eigen ogen niet, maar de gids zag leeuwen 🦁 en die hadden waarschijnlijk net een buffel 🐃 gedood. Tenminste die lag daarbij. Verder nog langs een mooie oeverwand met schitterende bijeneters gevaren, dus Gert-Jan kon weer onwaarschijnlijk mooie foto’s 📸 maken.

Even later stond er weer een olifant 🐘 en een aantal wrattenzwijnen 🐗. s‘Nachts was er een geweldig kabaal van olifanten, hippo,s en leeuwen. Wat er aan de hand was kunnen we alleen maar naar gissen. Het kon niet op deze avond dus we wilden deze tocht nog wel een keer maken.

We zijn hier tenslotte 2 dagen. Ook hebben we allemaal gezwommen in de rivier waar dus de hippo,s en krokodillen leven maar wel in een omheind zwembad. Ook de eerste 2 slangen 🐍werden hier gespot. Verder lekker luieren en afwachten wat de Sunset cruise deze keer laat zien. Morgen gaan we weer verder richting het primitieve volk de SAN dat nog redelijk de aloude levenswijze en tradities blijft naleven. Hier is natuurlijk geen WiFi dus het volgende verhaal laat weer op zich wachten. Groeten van INGJADWI

1. Bep:
    19 mei 2023
    Geniet nog lekker van de laatste loodjes
  2. Ingrid:
    19 mei 2023
    Doen we bep voor je het weet zijn we er weer groetjes
  3. Mija:
    19 mei 2023
    Wat een dieren allemaal! Zien jullie ook nog mensen die interessant, aardig en fotogeniek zijn?
  4. Ingrid:
    19 mei 2023
    Ja mija hier zijn de mensen ontzettend vriendelijk geven de kinderen wel eens een lolly of appeltje.
    Daar zijn ze zo blij mee ook wel wat speelgoed gegeven zo fijn om dat te kunnen. Die blije gezichtjes bijzonder hoor.Groetjes
  5. Robert Passier:
    19 mei 2023
    Zeer benieuwd naar alle foto’s en filmpjes. Geniet nog van de laatste dagen!
  6. Frank Schreuders:
    Man man man….
  7. W.blokland:
    19 mei 2023
    Wat weer een pracht van een reis 👍 geniet nog enkele dagen .🙋‍♀️🙋‍♂️👋👍
  8. Ingrid:
    24 mei 2023
    Ja is een schitterende reis geweest.
    Gaan vanmiddag vliegen en hopen morgen in de ochtend weer thuis te komen
  9. Jaap en Maaike:
    Fijne voortzetting!
  10. H en M:
    Toch weer onverwachte avonturen! Geweldig
  11. Toine en Lizet:
    20 mei 2023
    wat een geweldige reis met mooie momenten daar kun je weer lang op teren.
    gr. Lizet en Toine
  12. Chantal en Marc:
    20 mei 2023
    Mooie foto’s en verhalen buurtjes . Geniet nog even van de laatste paar dagen
  13. Mechelien:
    21 mei 2023
    Wat mooi om te lezen, wat jullie zien en meemaken.
  14. Tineke Noordermeer:
    21 mei 2023
    Ook wel fijn om af en toe in een restaurant te eten. Nu zeker het hele dierenrijk wel gezien.
  15. Ingrid:
    23 mei 2023
    Jazeker vanavond weer laatste x.
    Nee tineke de luipaard nog niet maar wel heel veel hoor . Gisteravond tijdens het eten een stekelvarken gezien die zie je niet zo vaak heel bijzonder.