Nog 30 dagen

28 maart 2023 - Klundert, Nederland

Nog 30 dagen, of  720 uur,  of 43200 minuten duurt het nog voor ons avontuur weer gaat beginnen. De voorbereidingen zijn in volle gang maar door de ervaring van afgelopen reizen gaat dat erg snel en makkelijk. Weinig discussiepunten over wie wat meeneemt omdat we bijna 1 op 1 de vorige to do list hebben overgenomen. De campsites zijn weer geboekt en ons campingverblijf de daktenten op de auto is natuurlijk ook gereserveerd. Zal weer even wennen zijn, maar de dat gaat erg snel. We zijn daar in de herfst dat betekent dat de temperaturen ideaal zijn. Overdag tussen de 30 en 35 graden en tijdens de donkere uren zal het wat afkoelen tot een 15 tot 20 graden. T.o.v. de vorige reis is dat wat warmer. Omdat we toen in Juli er waren en koelde het s'nachts af naar net boven het vriespunt, dus dat was minder warm zogezegd. Zoals in het vorige blog al geschreven blijven we alleen in Namibië maar zullen nu ook het zuiden bezoeken waar onder meer de Fish River Canyon zich bevindt. Alsmede de Quivertree's, een apart soort bomen. We zijn benieuwd en hopen mooie foto's hiervan te maken. Gert-Jan is onze deskundige op het gebied van foto's  dus die kan zijn hart ophalen. De andere zullen aanvullende foto's  maken. Ook zullen we weer trachten om een mooie film te maken, niet alleen met de handcamera maar ook de dashcam en en deze keer hopen we ook wat dronebeelden toe te voegen. Het zal ook weer even wennen zijn om links te rijden. Natuurlijk houden wij, Willem en Gert-Jan, een competitie wie zich het meest vergist tussen de ruitenwisser en de richtingaanwijzer. Die zitten namelijk net anders als wat we gewend zijn. Altijd even lachen in het begin. We  proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen, maar dat zal niet dagelijks zijn, mede omdat de WIFI verbindingen soms traag kunnen zijn. We hebben er in ieder geval onwijs veel zin in.

Groeten INGJADWI

1. Hans Schoelink:
    We gaan jullie volgen
  2. H en M:
    28 maart 2023
    T’wordt weer een heel avontuur zo te horen. Veel voorpret alvast en we zijn natuurlijk razend nieuwsgierig naar de belevenissen en foto’s en filmpjes er van(vooral van Willem met z’n tijgersokken tijdens de ballonvaart🤣). Plezier met de voorbereidingen en we blijven jullie volgen
  3. Toine en Lizet:
    Beste Gert Jan en Ingrid,
    Wij wensen jullie een hele mooie vakantie en gezond weer terug, we gaan jullie zeker volgen .
    gr Toine en Lizet.
  4. Ed en Jose:
    Beste vakantiegangers,
    Fijn gevoel als alles goed voorbereid is,wij wensen jullie een hele mooie vakantie.
    Groet Ed en José.
  5. Jaap en Maaike:
    30 maart 2023
    Nu nog maar 28 dagen! Tijd is een ongrijpbaar fenomeen. Je zo verheugen op iets, de dagen omkijken, willen dat het al zover is en tegelijkertijd nostalgisch terugzien op omgevlogen jaren, vervlogen momenten en tijd die nooit meer terugkomt.
    Het is een kunst om het hier en nu vast te houden. Die tijd van voorbereiden is gewoon ook erg leuk. Succes daarmee!
  6. Alex:
    30 maart 2023
    Mooie vakantie, ik ga alles lezen, het is gewoon weer super denk ik.