Op naar de duin

5 mei 2023 - Sesriem, Namibië

Vanmorgen lekker op tijd opgestaan. We hadden dit gisteren besproken omdat het een lange dag rijden is naar Aus.

Tijdens ons ontbijt zagen we een familie Baboons 🐒 lopen.

Jawel, op de campsite stond vermeld: ‘Beware of the Baboons’!

Dat hebben we tijdens ons ontbijt 🍞met veel plezier aanschouwt en natuurlijk ook nog wat foto’s 📷 van gemaakt.

Na dit schouwspel zijn we maar gaan opruimen en inpakken.

Voor 09:00 🕘 uur zaten we in de auto richting ons nieuwe bestemming. Eerst langs het mooie landschap.

Landschap oneindig ver kijken 👀 tussen de bergen ⛰️. Langs de oranjerivier die grens van Zuid-Afrika en Namibië. Onderweg zagen we struisvogels, springbokken, baboons, lepelaars en pelikanen.

Onderweg zijn we nog even gestopt om nog wat boodschappen te halen. Het water 💧 is weer aangevuld, ouma’s (dit is een soort van een biscuit) en wat zoutjes. Je moet je zoutgehalte toch op pijl houden want ongemerkt zweet je en verliest je vocht.

Lekker softijs 🍦 gegeten en door. Nu niet op een gravelweg maar op een verharde weg. We kunnen nu de nodige kilometers afleggen. Het is nog 2 uur rijden voordat we bij onze campsite zijn.

Dan hopen we dat er goede WiFi is om ons verhaal weer te publiceren en daarbij wat foto’s te bij uploaden. Want wij weten dat jullie graag ook foto’s willen zien 😉.

Aangekomen op de campsite te Sesriem weer een mooie plaats gekregen. Helaas geen WIFI. Voor dat we de tentjes weer in nachtstand zetten zijn we eerst naar de Sesriem canyon gereden. Niet zo groot en imposant als de Fishriver canyon, maar toch leuk om te bezoeken en weer mooie plaatjes kunnen schieten 📷. Daarna naar de campsite en lekker gegeten. Deze keer geen braai maar lekkere spaghetti🍝. Vroeg in het mandje want de volgende ochtend moeten we vroeg op, om op tijd te zijn bij het hoogtepunt van de vakantie tot nu toe. Namelijk en ballonvaart boven de Sossusvlei.

We moesten al om zes uur 🕕 aanwezig zijn. Om ca 07.30 uur gingen we de lucht in. Wat is dit onbeschrijflijk mooi. Doodstil, prachtig uitzicht en heel veel bijzonder mooie plaatjes kunnen schieten 📷 alsmede een schitterende 🎞️ gemaakt. Na een uurtje geland in de Sossusvlei. Hier hadden ze een fantastisch ontbijt voor ons klaargemaakt en de champagne 🥂 vloeide rijkelijk. Een ochtend om NOOIT meer te vergeten. Na dit geweldige avontuur op weg naar de volgende camping.

Maar onderweg wel gestopt in Solitaire om een heerlijk stuk appeltaart te nuttigen. De grondlegger van dit restaurantje had dit geleerd in Holland. Op de campsite Gecko aangekomen opnieuw een schitterende plaats met een onmetelijk uitzicht. (Hans Schoelink, hoe krijg je die gevonden?) Lekker de middag doorgebracht bij het zwembadje. s’Avonds natuurlijk weer gebraaid en een lekkere Oryx filet op.

1. John Luchies:
    Goed bezig!
  2. Wtwj:
    Lieve mensen,
    Wat een bijzonder avontuur! En fijn dat de ballonvaart zo prachtig was! Ben zeer benieuwd aar de foto's ervan.
    Dikke kroel van ons 4.
  3. Ingrid:
    Dank je schatjes
  4. Robert Passier:
    5 mei 2023
    Mooi verhaal en fantastische foto’s!! Ballonvaart moet ook super geweest zijn! Veel plezier en geniet ervan, maar dat komt wel goed zo te horen en te zien. Groetjes
  5. Ingeborg vd Watering:
    5 mei 2023
    Wat een mooie reis, geweldig om vanuit huis mee te mogen genieten!
  6. Elly Noordink:
    5 mei 2023
    Wat zal dat inderdaad een prachtige ochtend geweest zijn, zullen ongetwijfeld wel hele mooie foto's komen...leuk om van jullie verslagen weer mee te genieten.
    Groetjes
  7. Mija:
    5 mei 2023
    Geweldig hoor om al jullie belevenissen te lezen en vooral te zien op foto's! Ik ben weer heel benieuwd!
  8. Stella:
    5 mei 2023
    Fijn dat jullie ballonvaart zo mooi was. Ben benieuwd naar jullie foto's. Geniet lekker op jullie camping site.
  9. Nel:
    5 mei 2023
    Top dat jullie zo genieten groetjes.
  10. Marcel Langeweg:
    5 mei 2023
    Wat een geweldige ervaring. Geniet er maar van.
  11. Astrid Eijk:
    Wat een avontuur
    Geniet er van
  12. Maaike Crezee:
    6 mei 2023
    Wat geweldigggg dat jullie zo genieten en door de prachtige verhalen genieten we mee endie ballonvaart Superrrrr das wel genieten Veel plezier allemaal 😘😘 Maaike en Piet
  13. Ingrid:
    Doen we groetjes
  14. Jaap en Maaike:
    6 mei 2023
    De ballonvaart is dus helemaal gelukt. Wat een piekervaring! Alle lieve bedoelingen van dit cadeau komen uit. Wat goed zeg. Deze reis is nu al geslaagd volgens mij, en dan mag je nóg een paar weken. Fijne voortzetting!
  15. Ellen:
    7 mei 2023
    Jullie genieten volop zo te lezen! Super! Leuk om zo jullie avontuur te kunnen volgen! Die appeltaart daar he.. mmm! Bekend plekje! Geniet!!
  16. Marianne Posthumus:
    7 mei 2023
    Wat een geweldig avontuur. Genieten van die mooie uitzichten, dieren en de ballonvaart!😘
  17. Mechelien:
    7 mei 2023
    Wat een prachtige belevenissen, geniet van elk moment.
  18. Ingrid:
    Doen we mech
  19. Ed en Jose:
    7 mei 2023
    Wij genieten mee ,met jullie prachtige belevenis,
    erg leuk om dit te volgen.
  20. Tineke Noordermeer:
    7 mei 2023
    Dit nemen ze jullie nooit meer af, wat bijzonder allemaal. De ballonvaart een hele belevenis en daarna een ontbijt op zo'n locatie, mooier kan het niet.
  21. Alex:
    8 mei 2023
    Wij zijn reuze benieuwd hoe jullie de ballonvaart gaan vinden. Mooi weer hebben jullie zeker en geniet er van.