Richting en bezoek aan Fish River Canyon

2 mei 2023 - Ais-Ais, Namibië

Wat de nieuwe dag bracht? Rustig opgestaan en lekker ontbeten. Lekker geslapen op een zeer rustige campsite. Weer alles gereedgemaakt voor vertrek en op weg naar de volgende locatie te weten Quiver Tree Forst nabij Keetmanshoop.

Bijzonderheid hier zijn de Quivers of te wel de kokerbomen, een soort van Aloe. We wilden mooie foto’s maken in het maanlicht, maar dat mislukte helaas. Niet ver van deze campsite ligt een Giant playground, wat ook de moeite waard was om te bezoeken.

Inderdaad de Giant Playground is de moeite waard geweest. Wat een rotsen, deed me denken een een film 📽️ naam weet ik niet meer. Hier kwamen de rotsen tot leven, tot grote stenen reuzen. Adri en ik hebben van Gert-Jan foto 📸 les gekregen. Dit was les 2. Ieder gaat zijn eigen weg en ga maar mooie plaatjes schieten. Dit zo gezegd en zo gedaan. We hebben er inderdaad echt wat aan gehad. Zie het resultaat van onze foto’s 📸.

We hadden een mooie plaats, maar wel wat verder weg van de toiletten 🚽. En aangezien we er minimaal een keertje s’nachts uitmoeten wilden we een keer de plaszakken uitproberen. Een pracht oplossing, maar dan moet je het wel goed doen en niets morsen. Dus de volgende ochtend toch maar even de slaapzak en een dekbed gewassen. We hebben er wel veel om gelachen 😂😂😂.

Weer op weg voor ongeveer 300 kilometer. Eerst nog een mooie asfaltweg, maar daarna overgegaan op gravel. En aangezien dat het behoorlijk droog is was er 1 grote stofwolk achter de auto. Onderweg nog even gestopt en de drone uitgeprobeerd. Leverde hele mooie beelden op. Verder naar de campsite Ai Ais. Een bijzonderheid voor deze camping is de hot water bron. Maar je kan er niet in zwemmen want het water heeft een temperatuur van maar liefst 65 graden! Wel lekker kunnen zwemmen in het “normale” zwembad. Daarna weer lekker gebraaid.

De nacht lekker geslapen en de volgende dag weer begonnen met een prima ontbijt. Plan was om naar de Fish River Canyon te gaan. Een 60 kilometer rijden door een heel verlaten landschap, maar toch grandioos mooi. Onderweg natuurlijk wel dieren spotten en dat lukte ook nog. Diverse spiesbokken, springbokken, grondeekhoorns 🐿️, kaapse vos, klipspringers en mountainzebra,s🦓.

Bij de Canyon aangekomen was het uitzicht onbeschrijfelijk mooi. De Grand Canyon in Amerika  staat op nummer 1 en deze op de tweede plaats. Zo wijds en groots. Diverse uitkijkpunten bezocht, en op elk punt een fenomenaal uitzicht over de Canyon. Zien we ook nog een stel op de fiets 🚵🏻 aankomen rijden blijken dit Hollanders 🇳🇱 te zijn. Waren al acht maanden onderweg. Nog nagenietend terug gereden naar de camping en weer begonnen met het bereiden van de avondmaaltijd waarbij de taken worden verdeeld al is Ingrid de chef kok👩🏻‍🍳 hierbij.

Vrijdag 3 mei gaan we op weg naar Aus. Kijken wat voor moois deze dag weer gaat brengen. INGJADWI

1. Hans Schoelink:
    Goed bezig! 💪🏼
  2. Arnout Barel:
    2 mei 2023
    Weer een mooi verslag geniet ervan allemaal
  3. Freek &Cora:
    Klinkt allemaal mooi.
    Waar kunnen we de foto’s zien?
    Ben benieuwd naar de canyons van Namibië 😎👍🏻
  4. Jaap en Maaike:
    2 mei 2023
    Fantastische verhalen. Gewoon onwerkelijk, maar jullie maken dit echt mee! Zo verdiend! Wij zijn een keuken aan het slopen en houden vakantie tegoed. Maar ook dat hebben jullie al eens meegemaakt: stof en scherven en straks alles weer puntje gaaf. Alles op z'n tijd. Ga maar lekker verder met genieten! Groetjes!
  5. Willem:
    2 mei 2023
    Weer een fantastisch verhaal en leuk om te horen dat jullie het naar jullie zin hebben. Lekker verder genieten! P.s toch geen acute Parkison opgelopen??😜
  6. Chantal en Marc:
    Leuk verslag buurtjes !
    Veel plezier met veel avontuur
  7. Corry van Dam:
    3 mei 2023
    Wat een leuk verslag, wat zien jullie veel, blijven genieten en lachen met elkaar.
  8. Jaap en Maaike:
    3 mei 2023
    Klopt het dat de nieuwste foto's nog niet geüpload zijn? Ik zie een vliegtuigfoto als laatste.
  9. Ingrid:
    5 mei 2023
    Uploaden gaat soms erg lastig, maar zodra het gaat komen ze erop.
  10. Kyra van Dueren den Hollander:
    3 mei 2023
    Wat ontzettend gaaf om te lezen dat jullie het zo leuk hebben! Heel vet ziet het er uit! Have fun!
  11. Mariëlle:
    3 mei 2023
    Erg leuk om jullie belevenissen te volgen, geniet van al het moois!
  12. Nel:
    4 mei 2023
    Wat een prachtige foto,s...fijn dat de reis zo mooi is..
  13. Auke & Yvonne:
    4 mei 2023
    Wat weer een mooie ervaring. Ook met plassen;)
    Mooie foto's ook. Indrukwekkend de bergen.
    Goeie reis en tot de volgende blog.
    O ja, vrijdag is het bij ons al 5 mei :) waar blijft de tijd ...
  14. Tineke Noordermeer:
    7 mei 2023
    Ik geniet van jullie reisverslagen, niet te geloven zo mooi. De foto's zijn prachtig.
  15. Ingrid:
    14 mei 2023
    Wij genieten zoveel tineke maken zoveel mooie momenten mee bijzonder
  16. Marcel Jansen:
    21 mei 2023
    Mooie foto's en allemaal herkenbaar!! Veel plezier verder!!