Vertrek naar en aankomst in Namibië

30 april 2023 - Keetmanshoop, Namibië

Donderdag 27 april was het zover. Onze lang verwachte en gekoesterde reis naar het fantastische Namibië is aangebroken. Frank was bereid om ons weg te brengen naar Brussel. Waarom Brussel? De vliegverbinding naar onze eindbestemming is goed maar ook was het een van de meest voordelige vluchten die te vinden waren. Oké we waren wat sceptisch over de maatschappij, nl Ethiopian Airlines, maar het was een fantastische maatschappij, waar de KLM nog een puntje aan kan zuigen.

Een klein probleempje op de overstaplocatie in Addis Abeba, maar dat mocht de pret niet drukken. Bij aankomst in Windhoek de gebruikelijk immigratieformulieren invullen en dan naar de aankomsthal waar de chauffeur van het autoverhuurbedrijf ASCO al op ons stond te wachten. Gelijk maar de auto ophalen en na een goeie uitleg en controle op weg naar ons eerste overnachtingsadres. Weer even wennen om links te rijden en natuurlijk gingen de ruitenwissers gelijk aan want deze hendels zitten namelijk ook andersom. Stand is 3-0 voor GJ. Aangekomen in Casa Piccolo onze kamers betrokken, even opfrissen en dan lekker gaan eten bij Joes Beerhouse. Wat een bijzondere locatie is dit zowel qua sfeer, aankleding maar ook het eten. Vele wildgerechten staan op de uitgebreide kaart. Heerlijk gegeten maar we waren allemaal aan het einde van ons Latijn en hebben snel ons bedje opgezocht. Wat hebben we geslapen die nacht.

s, Morgens na het ontbijt lekker op ons gemak de auto ingepakt en alle spullen een plekje gegeven. Tis even puzzelen maar dan hebben we er de gehele vakantie plezier van. Na de eerste inkopen bij de  SPAR op weg naar onze eerste echte campsite. Een kleine 300 km rijden maar nu nog op en mooie asfaltweg. Onderweg nog naar de Hardab Dam gereden waar in dorre omgeving een mooi grootreservoir met water te zien was in een prachtige omgeving. De bavianen liepen ook hier gewoon over de weg en mooie foto,s kunnen maken. Toen door naar de camping bestaande uit, let wel 3 plaatsen met ongeveer 250 meter tussenruimte. Wel eigen sanitair dus gewoonweg heerlijk en ook nog midden in de natuur. Onze eerste nacht weer boven op de auto. Zal wel weer wennen zijn maar wel heerlijk. O ja, de temperatuur bedraagt overdag ca 29 graden en in de nacht ongeveer 17. Dus kou lijden doen we niet. Morgen weer afwachten wat de nieuwe dag weer zal brengen. Een ding is zeker: beslist geen stress! We weten nooit wanneer we goeie WIFI of verbinding hebben dus er kunnen ook misschien wel meerdere verhaaltjes tegelijk verschijnen.
Hartelijk groet. INGJADWI

1. Hans Schoelink:
    Toppers!
  2. Marcel Langeweg:
    30 april 2023
    Wat een geweldig avontuur!
  3. Ruud & annie:
    Lekker van genieten!
  4. Martin:
    Geniet er van.
  5. Raffie:
    30 april 2023
    Heel veel plezier en vooral genieten
  6. Robert Passier:
    30 april 2023
    Heel veel plezier!! Klinkt weer als een mooi avontuur! Geniet ervan.
  7. Nel:
    30 april 2023
    GENIET met elkaar van jullie mooie reis.
  8. Willem:
    30 april 2023
    Fantastisch dat jullie goed aangekomen zijn. Lekker genieten met z'n 4en. P.s vind het niet vreemd dat GJ voor staat. Heeft namelijk ook een Engelse auto met het stuur aan de verkeerde kant😜
  9. Corry van Dam:
    30 april 2023
    Geniet met elkaar van dit mooie avontuur.
  10. Frank Schreuders:
    30 april 2023
    Tja wie staat er eigenlijk voor. 3-0 voor GJ zegt nog niet zoveel. Heeft hij 3 keer de ruitenwissers geactiveerd of juist niet. In welke context moeten we nu het voordeel opvatten? Maar goed, jullie zijn onderweg en laten hier 4 jaloerse reizigers achter… tot de volgende en geniet!!
  11. Patrick van Loon:
    30 april 2023
    Hey buurtjes, wel oppassen daar hè, want olifanten en leeuwen van rechts gaan voor 😉
    Have fun 😎🫶
  12. Elly Noordink:
    30 april 2023
    Hele fijne tijd en lekker genieten met elkaar
  13. Freek &Cora:
    30 april 2023
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. En dan nu gaan genieten. Wij kijken uit naar jullie verhalen en foto’s????? Groetjes van de Rijswijkjes 🌺
  14. Stella:
    30 april 2023
    Nu lekker genieten en kijk uit voor wilde dieren hihi
  15. Eka:
    30 april 2023
    3-0 voor gj? Ik zag dat zijn club de beker verloren had. Ieder geval leuke reis ;-)
  16. Ingrid:
    Met strafschoppen
  17. Miep:
    1 mei 2023
    Wauw, het avontuur gaat los! Geniet van de prachtige natuur en elkaar!!
  18. Hans en Gonnie:
    1 mei 2023
    De kop is eraf. Veel plezier en mooie momenten samen!
  19. Ed en Jose:
    1 mei 2023
    Fijn om te horen dat jullie een beste start hebben met een groet van Ed en Jose.
  20. Bep:
    1 mei 2023
    Mooi, nu gaan genieten van deze super reis.
  21. Belinda:
    1 mei 2023
    Heel veel plezier en lekker genieten!
  22. Marcel Jansen:
    1 mei 2023
    Geniet van dit mooie land en veel plezier!!
  23. Cor.:
    2 mei 2023
    Neem de tijd om te genieten van jullie vakantie en de natuur!!.
  24. Tineke Noordermeer:
    2 mei 2023
    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Fijn dat de reis goed is verlopen en nu heerlijk genieten.
  25. Toine en Lizet:
    5 mei 2023
    Genieten van deze mooie reis het gaat jullie goed,
  26. Alex:
    8 mei 2023
    Goeiemiddag, een beetje laat maar ja, net terug uit Noorwegen. Ziet er allemaal prima uit en wij zeggen, ga heerlijk genieten van deze prachtige reis!